22 Ağustos 2011 Pazartesi

STD SÜRDÜRÜLEBİLİR VE EKOLOJİK TARIM DERNEĞİ TÜZÜĞÜ

STD
SÜRDÜRÜLEBİLİR VE EKOLOJİK TARIM  DERNEĞİ TÜZÜĞÜ
Madde 1- Derneğin Adı ve Merkezi
Derneğin adı, “Sürdürülebilir  ve Ekolojik Tarım Derneği”  dir.
Derneğin Merkezi, Ankara’dadır. Başka şubesi yoktur.
Madde 2- Derneğin Amacı ve Çalışma Konuları
a-           Türkiye’de sürdürülebilir tarım ve hayvancılık ve üretim tekniklerini yaymak, yaygınlaştırmak ve kalkınmaya katkı sağlamak,
b-          Tarımsal üretim sürecinde çevreyi korumak ve ekolojik (organik tarımı) Türkiye’de yaygınlaştırmak, İTU (İyi Tarım Uygulamaları) nı, hayata geçirmek,  Gıda Güvenliği konularında çalışmak, HACCP, ISO 22000 ve ISO 9001 Kalite yönetim Sistemi konularında danışmanlık ve eğitim çalışmalarında bulunmak, bu konularda belgelendirme çalışmaları yapmak, sertifika vermek ve sürdürülebilirliği sağlamak, bu konularda ilgili lâboratuarlar, atölyeler ve tesisler kurmak ve kurdurmak. Sertifikalı tohum, fide ve fidan, organik gübre ve biyolojik mücadele ürünlerinin imal, üretim, ithal ve dağıtımını yapmak.
c-           AB uyum sürecinde ITU (İyi Tarım Uygulamaları); Tarımsal mekanizasyon, modernizasyon ve Tarım Teknikleri alanında teşvik, eğitim ve uygulama/danışmanlık hizmetlerini yerine getirmek ve gerekli teşebbüsleri yapmak.
d-          Küçük çiftçi, üretici ve tüketicilerin ortak problemleri için rasyonel çözümler üretmek, uygulamak ve uygulatmak. 5253 Sayılı Kanununda tanımlanan ve 5072 Sayılı Kanunla öngörülen kurum ve kuruluşlardan gerektiğinde yardım almak, iştirak ve işbirliğinde bulunmak, ortak projeler oluşturmak; Ayrıca,  Vakıf, Kooperatif, ortaklık, üretim ve pazarlama organizasyonları, sosyal amaçlı ürün temin, tanıtım ve dağıtım kulüpleri, marketler kurulmasını sağlamak. Kurulu olanlara katılmak, gerektiğinde teşebbüs halindeki benzer kuruluşlarda “kurucu” sıfatıyla yer almak. 
e-           Tarımsal üretim, hasat, toplama, nakil-taşıma, depolama, muhafaza, ambalajlama ve değerlendirme sürecinde gerekli hizmetlerin yerine getirilmesini temin etmek ve/veya teşebbüslerde bulunmak,
f-            Kamu kurum ve kuruluşlarınca, Uluslararası Resmi Kurum ve Kuruluşlarla hükümet dışı organizasyonların Tarımsal uygulamalara ve çevre korunmasına ilişkin Kredi Teşvik ve Fon’ların destekleme programları çerçevesinde, üyelerin ve Türk çiftçilerinin menfaatlerini kollayıcı şartları yaratmak, yaymak, Federasyon ve Üst birlik gibi ulusal ve uluslar arası üst ve eş tarım kuruluşları ve organizasyonlara üye olmak ve katılmak.
g-           Sivil toplum kuruluşu olarak tarımsal alanda kurulu Ulusal ve Uluslar arası üst Federasyon gibi organizasyonlara katılmak. Kurulu değilse, kurucu sıfatıyla teşebbüslerde bulunmak.
h-           Üyelerle ilgili uğraşlar hakkında ortak görüşleri oluşturabilmek ve iletişim yolları bulmak. Süreli veya süresiz yayınlar yapmak.
i-             Üyelerinin yiyecek, giyecek gibi zaruri ihtiyaç maddelerini ve diğer mal ve hizmetlerle kısa vadeli kredi ihtiyaçlarını karşılamak için ‘yardımlaşma ve dayanışma amaçlı’ sandık kurmak. Lokal açmak.
j-            Üyelerin işletmeleri için muhasebe kayıt program ve metotları geliştirmek, üyeler arasında bilgi alışverişinde bulunmak,
k-          Dernek, büro, atölye ve laboratuvarlarda çalışan yönetici, büro personeli ve diğer hizmet görevlilerinin eğitimlerini yapmak ve/veya yaptırmak, bunlardan en verimli şekilde istifade etmenin yollarını araştırmak,
l-             Dernek hizmetlerini sürekli geliştirmek, üyeler ile tarım sektörüne faydalı çalışmalar yapmak, Sözleşmeli tarım ürünleri yetiştirmek, üreticileri teşvik ve organize etmek. Bu amaçla teşkil edilecek şirket ve kooperatiflerin kurulmasını desteklemek, teşvik etmek, yardımcı olmak. Bu tür kurum, kuruluş ve organizasyonlara öncülük ve önderlik yapmak.
m-         Dernek üyeleri arasında dayanışmayı artırmak ve yeni üyeler kazanmak, hizmetlerini tanıtmak, yaymak amacı ile yemek, gezi, fuar, çay, balo, seminer, panel, konferans gibi toplantılar ve etkinlikler düzenlemek, dernek amaçlarına uygun ulusal ve uluslararası etkinliklere katılmak,
n-           Dernek amacına uygun faaliyetleri yürütebilmek için ihtiyaç duyulan taşıt, araç, gereç, eşya, ekipman ve donanımı sağlamak. Bunların temin ve tedariki konusunda ulusal ve uluslar arası özel ve resmi fon, kurum ve kuruluşlar ile yardımlaşma ve dayanışma içinde olmak. 
o-          Türkiye’de organik Tarım ve İTU Tekniği uygulamaları ile üretilmesi planlanan ürünlere AB ve uluslararası standarda uygun sertifika verilmesini sağlamak, bunun için gerekli izni almak ve uygulamak,
p-          Organik tarım ve İTU Yönetmeliğine uygun tesis, laboratuvar kurmak ve işletmek,
q-          Üreticilere ve Dernek üyesi çiftçilere Organik Tarım (OT)  ve İyi Tarım Uygulamaları (İTU)  tekniklerini öğretmek amacı ile kurslar düzenlemek, ders vermek, derslikler kurmak. Okul çağındaki çocuklarının eğitimlerinin geliştirilmesi ve yetiştirilmesi amacı ile kurslar düzenlemek, ders vermek ve derslikler kurmak,
r-            Tarımsal ürün sigortalarını yapmak/yaptırmak, yaymak ve sigortacılığı geliştirmek için çalışmalarda bulunmak.
s-           Tarımsal Konularda araştırma ve geliştirme (AR-GE) çalışmaları yapmak, yaptırmak, ihtisas komisyonları kurmak,
t-            Dernek merkezi haricinde yurt içinde veya yurt dışında temsilcilikler açmak.
u-           Dernek amaç ve faaliyetleri doğrultusunda plâtformlar oluşturmak veya kurulu plâtformlara katılmak.
Madde 3- Kurucular
Derneğin ilk kurucularının hepsi TC uyruklu aşağıda kimlikleri yazılı kişilerdir:

Madde 4- Üyelik Şartları

Medeni hakları kullanma ehliyetine sahip, 18 yaşını bitirmiş olanlar derneğe üyelik için başvurulabilir. Üye sayısı sınırlı değildir. Fakat hiçbir şekilde dernekler kanununda öngörülen organların teşekkülünü engelleyecek sayının altına düşülemez.
Üyelik için başvuru yazılı olup, dernekçe hazırlanmış “Üye Giriş Bildirisi” ni doldurmak ve imzalamak yeterlidir.
Yönetim Kurulu üyelik için yapılan başvuruları en çok 30 gün içinde kabul veya isteğin reddi şeklinde karara bağlayıp sonucu başvuru sahibine yazılı olarak duyurmak zorundadır.
Dernekler Kanununda gösterilen kamu hizmeti görevlilerinin üyeliğe kabulü için ilgili merciden izin alma şartı aranır.
Üyelerden derneğe yardım amacıyla ve bir defaya mahsus olmak üzere en az 50.YTL“ilk giriş aidatı” olarak alınır.
Kayıt ücretinin ödenmesi ve yönetim kurulunun tasdiki ile üye kayıt ve kabul işlemi tamamlanır.
Derneğin gelişmesine katkıda bulunanlar ile kurucu yönetim kurulu üyeliği yapanlara dernekçe düzenlenmiş “Onur Üyeliği” belgesi verilir ve bu kimseler fahri üye olarak kaydedilir.
Ayrıca derneğe hizmeti geçenlere Yönetim Kurulu tarafından “Fahri Üyelik” payesi verilebilir.
Fahri üyeler Genel Kurul toplantılarına katılırlar, ancak organlara seçilme oy kullanma hakları yoktur.
Fahri üyeler ve Onur Belgesi alanlar için ayrı defter tutulur.
Üyeler dernek yönetmeliğine ve yönetim kurulu kararına uymak zorundadır.

Madde 5- Üyelerin Hakları

Hiç kimse derneğe üye olmaya veya dernekte üye kalmaya zorlanamaz. Her üye istifa hakkına sahiptir. Üyeler, önceden ödediği meblağlardan herhangi birinin geri ödenmesi talebinde bulunmaksızın, her an üyelikten ayrılabilir. İstifa yazılı dilekçe ile yapılır. Her üye bir oy hakkına sahiptir. Üye oyunu bizzat kullanmak zorundadır.

Madde 6- Üyeliğin Sona Ermesi

Üyelik aşağıdaki sebeplerle sona erer:
a)Ölüm ve istifa sebebiyle,
b)      Dernek tüzel kişiliğinin sona ermesiyle,
c)Yönetmelik, dernek düzeni ve diğer kurallardan herhangi birine riayetsizlik
nedeniyle.
Madde 7- Üyelerin Mali Sorumluluğu
Üyeler, dernek hizmetlerinin yürütülmesinden doğan borçlardan müteselsilen sorumlu değildir.

Madde 8- Üyelerin Sorumluluğu

Dernek malzeme ve makinelerinin arızalanması veya zarar görmesinde ispatlanabilir suç unsuru varsa veya dikkatsizlik söz konusu ise, bundan  ilgili üye sorumludur.

Madde 9- Dernekten Çıkarılma

Genel Kurul ve Yönetim Kurulu kararına uymayanlar, dernekten yetki almaksızın derneği sorumluluk ve yükümlülük altına sokanlar, temyiz kudretini kaybedenler, Yönetim Kurulu kararı ile dernekten çıkarılırlar.
Yüklendiği aidatı vaat ettiği süre içinde ve haklı bir neden olmaksızın üç ay üst üste ödemeyen üyeye, önce yazılı bir “Hatırlatma” yapılır. Yazıya rağmen verilen süre içinde birikmiş aidatını vermeyen üyenin üyeliğine Yönetim Kurulu kararı ile son verilir ve kayıtları silinir.
Dernekten çıkanlar veya çıkarılanlar, dernek malları üzerinde hiçbir hak iddia edemezler.

Madde 10- Derneğin Organları

Derneğin organları şunlardır:
a)      Genel Kurul,
b)      Yönetim Kurulu,
c)      Denetim Kurulu,
d)      Disiplin Kurulu.

Madde 11- Genel Kurulun Teşkili, Görev ve Yetkileri

Genel Kurul, dernek asil üyelerinden teşekkül eden en yetkili kuruldur. Dernek organlarının seçimi, Yönetim ve Denetleme Kurullarının raporlarının görüşülmesi, Yönetim ve Denetleme Kurullarının ibrası, Yönetim Kurulunca hazırlanan bütçenin aynen veya değiştirilerek kabul edilmesi, gelir ve aidatların tespiti, dernek tüzüğünün değiştirilmesi, derneğin feshi, dernek için gerekli taşınmaz malların alım-satım, devir-temlik ferağ ve ibrası hususunda Yönetim Kuruluna yetki verilmesi görev ve yetkisi Genel Kurula aittir. Genel Kurulda kararlar katılan üyelerin yarıdan bir fazlasının oyu ile alınır.

Madde 12. Genel Kurul Toplantıları ve Çağrı Usulü

a)      Genel Kurul Toplantıları:
Dernek Genel Kurulu olağan olarak üç (3) yılda bir toplanır. Genel Kurul toplantısı Mart ayı içerisinde yapılır. Ancak Yönetim ve Denetim Kurullarının gerekli gördüğü hallerde veya derneğe kayıtlı üyelerden 1/5’nin yazılı isteği üzerine olağanüstü olarak da 30 gün içinde toplanır. Olağan Genel Kurul toplantılarının en geç üç yılda bir toplanması zorunludur. Genel Kurul Toplantıya Yönetim Kurulunca çağırılır.
b) Çağrı Usulü:
Yönetim Kurulu, Dernek Tüzüğüne göre Genel Kurula katılma hakkı olan üyelerin listesini düzenler. Genel Kurula katılacak üyeler en az 15 gün önceden günü, saati, yeri ve gündemi belirtilmek suretiyle toplantıya çağrılır. Bu çağrıda çoğunluk sağlanmaması sebebiyle toplantı yapılmazsa, 2’nci toplantının hangi gün saat ve yerde yapılacağı da belirtilir. İlk toplantı günü ile 2’nci toplantı arasında bırakılacak zaman 7 günden az, 60 günden fazla olamaz olamaz.
Toplantı başka bir sebeple geri bırakılırsa, bu durum geri bırakılma nedenleri de belirtilmek suretiyle, ilk toplantı için yapılan çağrı usulüne uygun olarak üyelere duyurulur. 2. toplantının, geri bırakılma tarihinden itibaren en geç (6) ay içinde yapılması zorunludur. Üyeler 2. toplantıya, 1. çağrıda belirtilen esaslara göre yeniden davet olunur. Genel Kurul toplantısı bir defadan fazla geri bırakılamaz.
Madde 13- Gündem
Genel Kurulda yalnız gündemde yer alan maddeler müzakere edilir. Ancak toplantıda hazır bulunan üyelerin en az onda biri tarafından görüşülmesi istenen konuların gündeme alınması zorunludur.

Madde 14- Toplantı Yeter Sayısı

Genel Kurul, dernek tüzüğüne göre Genel Kurula katılma hakkı bulunan üyelerin yarısından bir fazlasının katılımıyla toplanır. İlk toplantıda yeter sayı sağlanamazsa, ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak bu ikinci toplantıya katılan üye sayısı Dernek Yönetim ve Denetim Kurulları üye tam sayısı toplamının iki katından az olamaz.

Madde 15- Kongre Divanı

Genel Kurula katılacak üyeler Yönetim Kurulunca düzenlenen listedeki adları hizasını imza ederek toplantı yerine girerler. Kongre, Dernek Başkanı tarafından açılır. Toplantı yeter sayısının tespiti için yoklama yapılır. Yeter sayısının bulunduğunun anlaşılması üzerine üyeler arasından bir başkan, bir başkan yardımcısı ve iki katip seçilerek Kongre Divanı teşkil edilir. Toplantının yönetimi Kongre Başkanına aittir. Katipler toplantı tutanağı düzenler ve başkanla birlikte imzalarlar. Toplantı sonunda bütün tutanak ve belgeler Yönetim Kuruluna teslim edilir.

Madde 16- Organlara Seçilenlerin İdareye Bildirilmesi

Genel Kurulca yapılan seçimi izleyen otuz gün içinde: Yönetim ve Denetleme Kurulları ile derneğin diğer organlarına seçilen asil ve yedek üyelerin Ad ve Soyadları, Baba Adı, Doğum Yeri ve Tarihleri, Meslekleri ve İkâmetgah Adresleri bir yazı ile Valiliğe bildirilir.

Madde 17- Yönetim Kurulu Teşkili ve Görevleri

a) Teşkili:
Yönetim Kurulu, 7 asil ve 5 yedek üyeden oluşur. Seçimler gizli oyla yapılır. Derneği temsil yetkisi, Yönetim Kuruluna aittir. Ancak kendi üyelerinden bir veya bir kaçına bu yetkiyi devredebilir.
Yönetim Kurulu, ilk toplantısında kendi arasında görev bölümü yaparak bir Başkan, bir Başkan Yardımcısı, bir Sekreter ve bir Sayman seçer. Olağan toplantılar ayda bir yapılmak zorundadır.
b) Görevleri:
1) Bir önceki yılsonu itibarıyla, gelir ve gider işlemlerinin sonuçlarını, yönetmeliğe uygun olarak düzenlenecek bir beyanname ile her yıl Nisan ayı sonuna kadar Mülki İdare Amirliği’ne bildirmek,
2) Derneğin amaç ve faaliyetlerinin Tüzük, Kanun ve ilgili mevzuat dâhilinde yürütülmesini ve gerçekleşmesini sağlamak,
3) Genel Kurullarda kabul edilerek onaylanan “Tahmini Bütçe” ile “Çalışma Programı” esas ve usulleri çerçevesinde; Yıllar itibarıyla aidatları tespit etmek, tahmini bütçe fasılları arasında aktarmalar yapmak, günün koşullarına uygun olarak çalışma programı üzerinde gerekli ek ve değişiklikleri yapmak,
4) İş bu Tüzüğün 2. maddesinde öngörülen ve diğer maddelerinde atıf ve ilzam olunan kanundan kaynaklanan görevlerini yerine getirmek; Dernek adına Yasa, Tüzük, Yönetmelik ve yürürlükteki Mevzuattan kaynaklanan bilumum hak ve yetkileri kullanmak.    
Madde 18- Denetleme Kurulu ve İç denetim
a)         Denetleme Kurulu, Genel Kurul tarafından seçilerek üç asil ve üç yedek üyeden oluşur. Derneğin hesapları Denetleme Kurulu tarafından yılda en az bir defa denetlenerek sonuç bir rapor halinde; Yönetim Kurulu ve Genel Kurula sunulur.
b)         Dernekte genel kurul, yönetim kurulu veya denetim kurulu tarafından iç denetim yapılabileceği gibi, bağımsız denetim kuruluşlarına da denetim yaptırılabilir. Genel kurul, yönetim kurulu veya bağımsız denetim kuruluşlarınca denetim yapılmış olması, denetim kurulunun yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz.

Madde 19- Disiplin Kurulu

Genel Kurul'ca üç asil, üç yedek üyeden teşekkül etmek üzere disiplin kurulu seçilir. Disiplin Kurulu, Yönetim Kurulu'nca kendisinden incelenmesi istenen üyenin/üyelerin tutum ve davranışlarıyla ilgili hususları görüşür ve alacağı kararları gerekçesi ile birlikte, Yönetim Kurulu'na gönderir. Karar salt çoğunlukla alınır.

Madde 20- Derneğin Gelirleri

Derneğin gelirleri şunlardır:
a)      Üyelerden alınacak ilk giriş ödentisi 50 YTL ile yıllık 60 (aylık 5) YTL olmak üzere sağlanan  giriş ve aidat gelirleri, Üye aidatları Genel Kurulca belirlenir. Genel Kurul bu yetkiyi Yönetim Kuruluna devredebilir.
b)      Kendi isteğiyle derneğe başvurarak yapılan bağış ve yardımlar,
c)      Uluslar arası resmi ve özel kuruluş ve kişilerden sağlanacak yardım ve bağışlar,
d)      Balo, yemek, çay, gezi, fuar, konser, eğitim, proje ve danışmanlık  faaliyetlerden sağlanan gelirler,
e)      Dernek makine parkının kullanılmasından elde edilen gelirler,
f)        Fuar, sempozyum, seminer vb. toplantılardan elde edilen gelirler,
g)      Benzer amaçlı Dernekler, kurumlar ve meslek kuruluşlarından elde edilecek gelirler.
h)      Dernek Genel Kurul’dan yetki alarak Tüzüğünde yazılı amaç ve faaliyetleri için borçlanabilir. Bu borçlanma derneğin o yılki tahmini bütçesinin miktarından fazla olamaz. fazla olamaz.
i)        Diğer Gelirler.

Madde 21- Derneğin Giderleri

Dernek aşağıdaki hizmetler için para harcar:
a)      Dernek çalışanlarının maaş ve diğer yasal giderleri.
b)      Yatırımın ve üretim finansmanları,
c)      Eğitim-Öğretim-Yönetim ve diğer etkinlik harcamaları,
d)      Harcırah ve yolluklar,
e)      Diğer zorunlu ve yasal giderler.
f)        Üye sayısının 100’ü aşması halinde Dernek yönetim ve denetim kurullarının kamu görevlisi olmayan başkan ve üyelerine ödenecek ücret. (Kanun Madde: 13)
Madde 22- Tutulması mecburi defterler:
Dernek, Kanun ve yönetmeliklerde belirtilen defterleri tutmakla yükümlüdür. Bu defterlerin Noterden veya İl Dernekler Biriminden tasdikli olması gerekir. Yönetim Kurulu bu defterlerin usulüne uygun olarak tutulmasından sorumludur.

Madde 23- Gelirde ve Giderde Usul

Dernek gelirleri, Yönetim Kurulu kararı ile bastırılan Alındı Belgeleri ile ve Yönetim Kurulunca yetkili ve görevli kılınan ve adlarına yetki belgesi düzenlenen kişilerce toplanır. Bu defterler ve belgelerin 5 yıl süreyle saklanması mecburidir. Derneğin bankadaki hesabından para çekmeye yetkili en az iki imzanın birlikte bulunması şarttır. Dernek, kasasında memur maaş katsayısının bin rakamı ile çarpımı sonucu çıkacak miktar kadar para bulundurabilir.

Madde 24- Tüzük Değişikliği

Tüzük değişikliğine karar verme yetkisi Genel Kurulundur. Tüzük değişikliği ancak gündemde yer almışsa veya hazır bulunan üyelerden onda birinin yazılı isteği üzerine Genel Kurulda görüşülebilir. Tüzük değişikliğine karar verme yeter sayısı, hazır bulunan üyelerin 2/3  çoğunluğudur.
Tüzük değişikliğinin tescili, dernek kuruluşundaki usule uygun olarak yapılır.

Madde 25- Derneğin Feshi

Dernek Genel Kurulu her zaman derneğin feshine karar verebilir. Genel Kurulun derneğin feshine karar verebilmesi için, Tüzüğe göre Genel Kurula katılma hakkına sahip bulunan dernek üyelerinin en az üçte ikisinin toplantıda hazır bulunması şarttır. İlk toplantıda bu çoğunluğun sağlanamaması halinde üyeler ikinci toplantıya çağrılır. İkinci toplantıya katılan üye sayısı Yönetim ve Denetim kurulu toplamını teşkil eden üye sayısının iki katından az olamaz. Feshe ilişkin kararın toplantıda hazır bulunan üyelerin üçte iki çoğunluğu ile verilmesi zorunludur. Derneğin feshi Yönetim Kurulu tarafından 5 gün içinde mahallin en büyük mülki amirliğine yazı ile bildirilir.
Madde 26- Derneğin  Feshi ve  Mal Varlığının  Tasfiye   Şekli :
         Genel kurul, her zaman derneğin feshine karar verebilir.
Genel kurulda fesih konusunun görüşülebilmesi için genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin 2/3 çoğunluğu aranır. Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz.
Fesih kararının alınabilmesi için gerekli olan karar çoğunluğu toplantıya katılan ve oy kullanma hakkı bulunan üyelerin oylarının 2/3’ü’dür. Genel kurulda  fesih kararı oylaması açık olarak yapılır.
Tasfiye İşlemleri
Genel kurulca fesih kararı verildiğinde, derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi son yönetim kurulu üyelerinden oluşan tasfiye kurulunca yapılır. Bu işlemlere, feshe ilişkin genel kurul kararının alındığı veya kendiliğinden sona erme halinin kesinleştiği tarihten itibaren başlanır. Tasfiye süresi içinde bütün işlemlerde dernek adında “Tasfiye Halinde Sürdürülebilir ve Ekolojik Tarım Derneği” ibaresi kullanılır.
Tasfiye kurulu, mevzuata uygun olarak derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi işlemlerini baştan sonuna kadar tamamlamakla görevli ve yetkilidir. Bu kurul, önce derneğin hesaplarını inceler. İnceleme esnasında derneğe ait defterler, alındı belgeleri, harcama belgeleri, tapu ve banka kayıtları ile diğer belgelerinin tespiti yapılarak varlık ve yükümlülükleri bir tutanağa bağlanır. Tasfiye işlemeleri sırasında derneğin alacaklılarına çağrıda bulunulur ve varsa malları paraya çevrilerek alacaklılara ödenir. Derneğin alacaklı olması durumunda alacaklar tahsil edilir. Alacakların tahsil edilmesi ve borçların ödenmesinden sonra kalan tüm  para,  mal ve hakları, genel kurulda belirlenen yere devredilir. Genel kurulda, devredilecek yer belirlenmemişse derneğin bulunduğu ildeki amacına en yakın ve fesih edildiği tarihte en fazla üyeye sahip derneğe devredilir.
Tasfiyeye ilişkin tüm işlemler tasfiye tutanağında gösterilir ve tasfiye işlemleri, mülki idare amirliklerince haklı bir nedene dayanılarak verilen ek süreler hariç üç ay içinde tamamlanır.
Derneğin para, mal ve haklarının tasfiye ve intikal işlemlerinin tamamlanmasını müteakip tasfiye kurulu tarafından durumun yedi gün içinde bir yazı ile dernek merkezinin bulunduğu yerin mülki idare amirliğine bildirilmesi ve bu yazıya tasfiye tutanağının da eklenmesi zorunludur.
Derneğin defter ve belgelerini tasfiye kurulu sıfatıyla son yönetim kurulu üyeleri saklamakla görevlidir. Bu görev, bir yönetim kurulu üyesine de verilebilir. Bu defter ve belgelerin saklanma süresi beş yıldır.
Hüküm Eksikliği
         Madde 27-Bu tüzükte belirtilmemiş hususlarda  Dernekler Kanunu, Türk Medeni Kanunu ve bu Kanunlara atfen çıkartılmış olan Dernekler Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuatın dernekler hakkındaki hükümleri uygulanır.

Hiç yorum yok: